Alla inlägg den 2 november 2009

Av VIDE2010 -Lotsarna - 2 november 2009 17:10

Många av de vuxenstuderande som vi lotsar har behov av att träffa andra entreprenörer. Det finns flera sätt att nätverka på, men då är det viktigt att välja nätverk lite med omsorg så att man verkligen får träffa andra männiksor som vill dela med sig och som tycker om att byta idéer. det gör man oftast på entreprenörsträffar och entreprenörsutbildningar.


Själv deltar jag i en entreprenörsutbildning på Handelshögskolan(Chalmers/Venture CUp. Den är extra kul för alla föreläsningar är öppna för alla. Det gillar jag. detsamma gäller de träffar som drivhuset anordnar.


De har ett jättespännande schema. Titta bara på deras länk! 


http://www.goteborg.drivhuset.se/278/calendar/182/


Passa på att besök deras entreprenörsträffar - där kan du träffa olika männiksor med andra idéer än dig.


För övrigt vill jag bara säga att imorgon bitti reser hela VIDE - gruppen till Neapel. Vi ska försöka göra vårt bästa för att blogga om hur de stöttar medborgarna att utveckla sina idéer. Bland annat ska vi besöka en organisation som simulerar företag. Låter väldigt spännande. En skola som ska vara v'ldigt bra på att stötta sina elever då de öppnar företag står också på programmet. Italienarna är av tradition väldigt kreativa - se bara på maffian.


Själv är jag ju halvitalienare så jag får hoppas att jag har fått lite av deras kreativitet i generna.

Ciao!  

Angelica - VIDE-lots

Av VIDE2010 -Lotsarna - 2 november 2009 15:38

Imorgon åker VIDE-lotsarna plus två personer till från förvaltningen till Neapel.

Det skall bli mycket spännande att få höra deras syn på entreprenörskap och vuxneutbildning.

Vi skall försöka blogga därifrån men vi vet inte om vi lyckas.


Vi återkommer när vi kan med bilder och rapport från resan.


Varma resehälsningar, Lovisa

Presentation

Omröstning

Har konjunkturen nått sin botten?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards