Alla inlägg den 21 februari 2010

Av VIDE2010 -Lotsarna - 21 februari 2010 14:54

  

I september 2008 fick jag frågan om jag ville ingå i ett EU-finansierat projekt som kallades för VIDE2010. Jag fick veta att det stod för Vuxenutbildningen Identifierar Entreprenörer med avslut i februari 2010. Det var allt.

Jag tackade med glädje ja, och träffade de andra i projektgruppen Annicka Elm ABF, Åsa Johansson Studium och Lovisa Bergström och Angelica Tahiri Ivanetti, Vuxenutbildningsförvaltningen i Göteborg.

Det var en resa som vi startade tillsammans.

Nu har ett och ett halvt år snabbt passerat och projektet närmar sig ett slut.


Meningen med VIDE2010 har varit att stimulera det entreprenöriella lärandet och att identifiera våra deltagares entusiasm och engagemang genom uppmärksamhet, inspiration och stöttning. Detta för att ta vara på och utveckla förändringsförmåga, "ta-sig-församhet" och personligt ledarskap.

Helt enkelt att se möjligheter istället för hinder, testa idéer själv och tillsammans med personal, kamrater, lotsar och externa aktörer som finns i samhället. Allt från enskilda samtal till att träffas i större sammanhang på nätverksträffar, Stadsbibliotek etc.

Vi har sett nya företag födas. Med skaparglädje, drivkraft, uthållighet och mod av våra deltagare, har deras drömmar blivit verklighet.

 

Tack Alla

som jag har mött under denna spännande resa och som generöst delat med sig av idéer, kunskaper, strategier, nyfikenhet, kreativitet, glädje och drömmar.


Historien finns och Framtiden formas.

Ann Charlotte Eveborn

Lots Lernia




Presentation

Omröstning

Har konjunkturen nått sin botten?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards