Alla inlägg den 22 december 2008

Av VIDE2010 -Lotsarna - 22 december 2008 14:04

När jag arbetade som lärare försökte jag alltid coacha mina elever så att de vågade lita på sin egen röst - vad är jag bra på och vad vill jag lägga min tid på. Att stärka deras självkänsla såg jag som min huvuduppgift som lärare.


Alla som jag talar med i entreprenörsbranschen säger samma sak - gör det du kan och är bra på och vill utveckla och tycker är roligt - det andra låter du andra klara för dig.


 I VIDE-gruppen talar vi just nu mycket om hur ska man komma från ord till handling; "out of the box". Vad ska till för att jag som individ ska våga ta språnget och bli entreprenör? Jag blir mer och mer övertygad om att även här handlar det om sin egen självkänsla och våga lyssna på sin egen inre röst. Ta dig tid att fokusera på ditt största intresse. Ta dig tid till att ta reda på vad som går lekande lätt för dig. Där ska du leta efter din affärsidé!


Precis så gjorde systrarna  Eva och Inger Gustafsson som driver fabrik

De tog över fabriken som deras farfar startade och utvecklade den till ett modernt företag. Läs mer om hur de vågade följa sitt intresse och det de är bra på:

--> Läs mer http://www.nutek.se/sb/d/1223/a/7456


Inte alltid behöver du börja från början, när du vill öppna eget. Många företag står och väntar på en som kan ta över. Läs mer om hur du finna företag som passar ditt intresseområde:

Köpa företag - ny information på Företagarguiden

Ett sätt att bli företagare snabbt är att köpa ett redan befintligt företag.

--> Läs mer http://www.nutek.se/sb/d/1544/a/10345



Med dessa ord önskar jag alla en God Jul och Gott Nytt År!

Vi ses 2009! Angelica 


Presentation

Omröstning

Har konjunkturen nått sin botten?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards