Alla inlägg den 18 september 2009

Av VIDE2010 -Lotsarna - 18 september 2009 14:53

Berätta din dröm för minst tre kollegor! uppmanar Christer Westlund från Meuniversity, alla kollegor från Vuxenutbildningsförvaltningen i Göteborg. Vägledare, pedagoger och chefer har samlats på Folkets Hus för att tala om vikten av drömmar och hur vi kan skapa en vuxenutbildning som faktiskt bidrar till att människor kan förverkliga dem. 




En dröm kan bli en försörjningskälla om vi bara ger våra studerande utrymme att tala om dem, pröva dem och stöttar dem genom att aktivt lyssna på dem och hjälpa till att utveckla dem, fortsatte Christer.


I grupp fick våra kollegor sedan coacha en arbetskamrat och vara med att utveckla hans/hennes dröm.


Hur kändes det, undrar Christer. "Jag kände mig sedd och fick mycket kraft av de andras förslag på hur jag kunde utveckla mina idéer och drömmar", svarade en kollega. Ingen har någonsin frågat mig om mina drömmar tidigare, sa en annan. 


Visst är det märkligt att vi inte talar mer med varandra om våra drömmar? Det är dock aldrig för sent att börja göra. Gruppens kraft kan generera många nya tankar! Detta har entreprenörer i alla tider förstått. Därför träffas de och spånar. Nu är det dags att vuxenutbildningen också tar hjälp av nätverkandets kraft och låter vuxenstuderande mötas och utveckla tankar och idéer tillsammans.


Här ser ni våra kollegor från VUF i full gång med att utveckla en dröm som en av gruppmedlemmarna har.



Vi som jobbar inom vuxenutbildningen ska leda och se till att processen sätts igång hos våra sökande!


"Min dröm - min verklighet" , som en kollega så klokt uttryckte det, måste vi ta på största allvar.


God helg önskar Angelica/VIDE-lots

  

Presentation

Omröstning

Har konjunkturen nått sin botten?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards